Fin strategi av Arlanda vid vulkanutbrottet


Vulkanutbrottet har skapat kaos för resenärer runt om i världen. I dagens mobila samhälle blir sociala medier ett självklart medel för att som drabbad kunna ta saken i egna händer. Facebookgrupper och hashtags på Twitter har skapats i mängder.

De företag och företelser som på något vis är inblandade i sådana situationer, jag syftar i detta fallet främst på resebolag och flygplatser, kan verkligen vara finurliga och nyttja detta. Ett bra exempel är Arlanda Flygplats. De har genom sitt twitterkonto flyttat ut sitt varumärke till en av de plattformar där kunden befinner sig i den rådande situationen. De har svarat på kundfrågor, länkat till viktiga flyguppdateringar och kontinuerligt informerat om läget. Garanterat uppskattat av många, samtidigt visar de prov på nytänkande (om man fortfarande få anta Twitterfenomenet som nytt) och härlig kundvård. 5 stjärnor till Arlanda.

Dela på Facebook 

  1. Hej Charlotte,

    VARMT tack för de fina orden. Riktigt kul att du märkt att vi ansträngt oss. All cred ska till tjejerna och killarna i växeln, det är de som sköter all interaktion med kunderna via Twitter.

    Solsken,
    Fritjof Andersson
    Marknadsstrateg Stockholm-Arlanda Airport

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: