Differentiera mera


Är du ett av de företagen som buntar ihop de digitala kanalerna och haffsar dit en etikett: ”Strategi digitala kanaler”? Du länkar Facebook kontot till Twitter kontot och slår, gällande social medienärvaro, två flugor i en smäll. Du kommunicerar på din fanpage som du gör på hemsidan.

Kliv i så fall ur ditt monotona förhållningssätt och börja se möjligheterna.

Varje kanal har olika egenskaper och användaren nyttjar dem av olika syften. En twitteranvändare loggar varken in nollställd eller med en gemensam-för-alla-sociala-medier-förväntan. Tänk på det när du sätter strategin för hur, när och vad som ska kommuniceras.

Använd kanalernas olikheter till att stärka bandet mellan dig och dina gillare/följare/kunder. Istället för att befinna dig milsvid, kilometervis eller i bästa fall metervis ifrån dina kunder har du en möjlighet att stå i samma rum. En fantastisk möjlighet för alla som vill se den.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: