Oseriösa annonsörer påverkar Facebook negativt som annonskanal?


Kristina Carlsson, chef för MEC Interaction, skriver i Dagens Media att Facebook borde städa upp och menar att de oseriösa annonsörerna på sikt kan påverka Facebook som annonskanal. Jag tror inte att det finns någon risk för det överhuvudtaget. När jag gjorde min första marketplace ad 2008 dök dock den tanken upp. Där annonserade jag tillsammans med hälften högst tveksamt seriösa företag. DÅ var jag lite orolig, men inte NU. Facebook som marknadsföringskanal känns hyfsat etablerad och kommer bara att växa framgent. Den oron som Kristina beskriver försvann för mig för 2 år sedan.Vad tror du?

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

