Har plussat idag! Tänk mer på Google än gravid…


Google har nu lanserat sin +1 tjänst internationellt.  Här kan du läsa mer om den och hur du lägger till den på din sajt. Den påminner en hel del om Facebooks gillaknapp och fungerar som ett slags rekommendationssystem för dina vänner. Om jag söker på t ex ”fadderbarn” på Google och någon/några av mina vänner har plussat exempelvis något av träffresultaten, en artikel inne på exempelvis Hoppets Stjärnas webbsida eller på en googleannons så kommer det resultatet att prioriteras. Detta kan ju med andra ord bli lite knepigt ur SEO synpunkt (lär dig mer om SEO här) men är bara ett naturligt steg i den riktning vi gått starkt mot de senaste åren, dvs ordet på allas läppar; transparens. Den digitala utvecklingen är kul och snabb! Idag har jag plussat..

 

  1. Efter att jag lade till +1 delaknappen på min blogg så är den otroligt seg att ladda. Upplever du samma sak?

    • Jag har hört om liknande problem men inte stött på det själv. Jag kan tänka mig att det är en övergående babysjukdom.

  2. Howdy! This blog post could not be written
    any better! Going through this post reminds me of my previous roommate!
    He always kept talking about this. I’ll forward this article to him. Pretty sure he’s going
    to have a good read. I appreciate you for sharing!

  3. Very descriptive article, I enjoyed that bit.

    Will there be a part 2?

  4. WOW just what I was looking for. Came here by searching for financial planner

  5. Spot on with this write-up, I actually believe that this site needs
    a great deal more attention. I’ll probably be back again to read more, thanks for the information!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

