Vi ska sprida julglädje! Jag utmanar dig.


Antar du min utmaning?

Snart är det jul igen. Jag älskar julen. December är min absoluta favoritmånad, det har alltid varit så. Jag vet att jag inte har många med mig där och på senare år känner många även en enorm stress inför julen. Städa, baka, pynta, trängas i affärer. [Google förutspår dock att julhandeln kommer att bli mer mobil än någonsin, det kanske lättar lite på trycket i de fysiska affärerna]

Men allt det där har aldrig varit en börda för mig. Jag älskar det. Jag börjar pynta i mitt huvud i september, korkar upp första glöggflaskan i slutet på november och släpar hem en julgran så fort det börjar säljas utanför ICA. Kan ni förstå känslan jag har juletid? 

Vet ni, den känslan kommer mångt och mycket av att jag, sedan jag kan minnas, upplevt fantastiska julaftnar   tillsammans med min familj och vår stora släkt. Vi firade ofta jul hos farmor.

Farfar eller farbror Leif som var tomte, alla som hjälptes åt i köket, kusinerna som tjatade när tomten skulle komma. Inslag jag liksom aldrig kommer glömma.

Men, ja nu kommer mitt stora MEN. Det är så många barn som aldrig får uppleva en jul på det här viset. Barn som lever i fattigdom med en mamma och pappa som inte ens råd att köpa mat. Det är så orättvist! Det är den världen vi lever i.

Du kan inte hjälpa alla dem men du kan hjälpa en familj.

Du kan bidra till ett barns lycka när de får öppna en alldeles egen julklapp, till lyckan en mamma eller en pappa känner när hon kan servera julmat till sina barn.

För nittonde året i rad startar nu Hoppets Stjärna populäraste insamling av dem alla. Julpakets insamlingen. Det packas just nu julpaket för fullt runt om i Sverige. Hoppets Stjärna sprider julglädje till tiotusentals familjer varje år. I år ska vi packa ännu fler!!!

Jag utmanar dig att packa minst ett julpaket. Jag utmanar dig dessutom att få så många andra som möjligt att göra det samma. Du kan exempelvis blogga om det, twittra [använd hashtag #julpaket] eller facebooka om det.

Antar du utmaningen? Jag hoppas det!

Låt oss sprida julglädje tillsammans!

    • Marita Good
    • 16 september, 2011

    Självklart, det har blivit lite av en introduktion till julen att packa ett julpaket. Ger liksom lite rätt fokus på julen. /Marita

  1. 26 januari, 2015
    Trackback from : dj hire gold coast
  2. 1 februari, 2015
    Trackback from : dj hire sydney
  3. 27 januari, 2016
    Trackback from : strings guitar
  4. 18 maj, 2016
    Trackback from : seo and sem

Kommentera

