Saknar en funktion i nya Facebook


En funktion jag saknar skarpt i nya Facebook är att jag inte kan selektera ”prenumeranter” för utgående kommunikation. Genom möjligheten att prenumerera på personer på Facebook kommer ju också möjligheten till business på ett helt annat sätt. Dock når man ju enbart sina prenumeranter vid inställningen”offentlig”. Med andra ord kan jag inte selektera bort mina vänner i businesslike statusar. Big fail. Eller har jag bara missat hur man gör? Berätta gärna för mig i så fall.

  1. Alldeles riktigt. Det går inte. Vilket jag iofs tycker är bra för annars hamnar vi i en väldigt strikt sändarmakt.

  2. Du kan ju skapa grupper och när du gör ett inlägg bestämma vilken grupp som får se ditt inlägg. På så sätt slipper tex din chef se bilder från senaste festen och det är lätt att göra meddelanden som bara är till för familjen eller närmaste vännerna. Gör ett inlägg som bara de som är ”taggade” på din arbetsplats får läsa. Skriv något och klicka av ”friends” och klicka i gruppen ”namn på arbetsplats”, är väl Salgado i ditt fall kanske.
    Det var min 17-åriga dotter som lärde mig detta då hon inte vill att hennes mor skall se bilder på när hon eller vännerna dricker alkohol (känns tryggt att hon litar på mig i alla fall😉 )

    • Hej Mischa, tack för din kommentar men det var inte riktigt den funktionen jag var ute efter. Förhållandet är omvänt, dvs möjligheten att slippa trötta ut vänner och bekanta med arbetsrelaterade uppdateringar. Google+ är ju exempelvis uppbyggt så. /Charlotte

      • Jo, men klickar du att bara din arbetsplats skall se en speciell uppdatering, så kan jag och andra inte se den i din Timeline

        • Jag är med dig där, men jag tänker på ett enkelt sätt att hantera ”prenumeranter”. Lite som Google+.

          • Jag förstår hur du menar (tror jag). På G+ är ju jobbet redan klart eftersom du lägger till dina kontakter i olika cirklar, på FB funkar det så först när du gjort dina egna cirklar dvs grupper och taggat vilka som skall vara med i vilka och sen när du gör dina inlägg lägga till vilka av dina grupper som får se ditt inlägg.

            Vet ej om detta funkar för de som inte fått sin ”Timeline” ännu, men jag har ju haft developerkonto på FB i ett par år nu så jag har haft min timeline ett tag och att du lagt till en du med🙂

            När alla väl har fått sin timeline så kan företag tagga tex sina ”prenumeranter” i en grupp och då kan man skriva till dem utan att det dyker i ens vänners timeline.

  3. I do trust all the ideas you have offered in your
    post. They are very convincing and will definitely work.
    Nonetheless, the posts are too brief for beginners.
    May you please lengthen them a little from next time?
    Thank you for the post.

  1. 18 januari, 2015
    Trackback from : dj hire perth
  2. 19 januari, 2015
    Trackback from : wedding dj perth
  3. 3 februari, 2015
    Trackback from : dj hire brisbane
  4. 26 mars, 2015
  5. 30 september, 2015
    Trackback from : Clear braces for adults Cost
  6. 22 februari, 2016

Kommentera

