Kateterbärande, fyraarmad, DAMP-tjej söker anställning



Kanske världens roligaste platsannons och det galnaste svaret… Om du inte orkar läsa annonsen, skrolla ned till svaret….

Vi söker en gudabenådad produktionsledare

Du har åtta armar och talar gärna lika många språk, däribland html. Du har koll på vad klockan är i Bangkok, vet hur man titulerar tyskar och kan se på det sjuttiosju tecken långa obegripliga filnamnet vilken skärgårdsklippa bilden föreställer. När alla andra får panik över en till synes omöjlig deadline är du lugnet i stormen som bara tuggar igenom korren ett efter ett tills allt är färdigt. I tid.
För att gilla det här uppdraget bör du vara typen som tycker att folk går för långsamt på trottoarerna, som spelar technotrummor med fingrarna mot disken om det är två före dig i kön, som tar det som en sporrande utmaning att hitta snabbaste alternativa färdsätt om tunnelbanan står still pga rökutveckling vid Stadion. Shit happens, och när det gör det dealar man med det och så är det inte mer med det.

Krav

  • Du har åtminstone 1-2 år bakom dig som produktionsledare, marknadsassistent, administratör eller liknande.
  • Du kan korrekturläsa både på svenska och engelska.
  • Du kan eller vill lära dig html

Meriterande egenskaper

  • Behärskar html på minst basnivå.
  • Tyska, franska, italienska och/eller finska.
  • DM/RM-bakgrund.

Tjänsten är heltid.

Frågor
Besvaras via e-mail till censurerat på  censurerat@kaplan.se.

Ansökan
Ansökan ska innehålla följande:
ett personligt brev där du också tar med om du uppfyller de krav vi ställer samt om du uppfyller något/några av de meriterande egenskaperna
cv
Skicka din ansökan via ”Ansök Nu!”. Sök nu! Men allra senast 28 mars.

Marianne Kaplan AB är en RM-byrå med 15 medarbetare som sitter på Östermalm. Byrån har spetskompetens inom relationsmarknadsföringens alla förekommande discipliner. Vi vet hur man bygger hållbara relationer och hur man stärker sitt varumärke i varje kundkontakt. Vi kan lojalitetsprogram konceptuellt och operationellt – tekniken bakom, såväl som den kreativa kommunikationen – och vi har en fingertoppskänsla för trender och livsstilskonsumtion. Oftast jobbar vi med stora uppdragsgivare och stora projekt, och tar helhetsansvar för all produktion med allt ifrån tidningar, butiksmaterial och brev till analys och uppföljning. Bland våra kunder hittar du Åhléns, Kicks, SAS, 3 och SEAT. Läs mer om oss på http://www.kaplan.se.

ANSÖKAN

Hej,
Mitt namn Jeanette och jag söker tjänsten som produktionsledare.
Jag tror jag besitter den kunskap som krävs för den här tjänsten och har dessutom mångårig erfarenhet ifrån branschen.
Jag talar kinesiska, thailändska, ryska och tyska. Jag har lärt mig dessa språk när jag får en minut över tex i väntan på en buss eller dylikt. Jag är tjejen som tar vara på varje sekund i livet. För att upprätthålla denna standard lever jag efter en egenkomponerad devis enligt fem punkter:
– max 4 timmars nattsömn (detta för att få ut så många timmar som möjligt av dygnet)
– kopiösa mängder diverse koffeinfyllda drycker
– ersättningsmåltider (spar tid på såväl inhandling, tillagning och förtäring av måltiden)
– hålla vänner, familj och släkt på avstånd (detta för att de upptar alldeles för mycket tid)
– ansluten kateter (för att slippa onödiga toalettbesök)
Utbrändhet finns det ingen risk för eftersom jag är väldigt ung. Dessutom har jag inte tänkt att leva så länge. 50 tycker jag är en bra ålder. Hellre prestera mycket och leva kortare än att prestera lite och orka längre.
För att knyta an till den egenskap ni söker kan jag berätta om en händelse från mina unga år. Jag har alltid tagit livet med en klackspark, jag är inte den som ältar motgångar utan snarare ser dem som en utmaning. Julen 94 var hela familjen samlad och innan julmaten skulle serveras tog alla en promenad. Vi blev utelåsta mitt ute på landet i 20 minusgrader. Samtliga blev mycket upprörda och somliga grät. Men jag var som lugnet i stormen och tog kommando. Jag sa: Deal with it!

Jag har inga allergier eller sjukdomar förutom DAMP, men det tror jag snarare kan vara till min fördel, det verkar vara det ni söker. Eftersom mina nära och kära endast träffar mig vart femte år, då jag inbjuder till 5årsjubileum a la Jeanette, har de för lite kött på benen för att uttala sig om mig. Däremot människor i mitt nätverk, vilket är mycket stort och välvårdat, upplever mig vara en effektiv och ambitiös tjej och har därmed givit mig smeknamnet Duracella.
Förutom allt jag redan är har jag ytterligare en del unika egenskaper. Jag har nämligen fyra armar. Jag har alltid tidigare sett det som ett handikapp men när jag läste er annons inser jag att det faktiskt kan öppna dörrar och vara en fördel. Nu sökte ni visserligen en åttaarmad robot men jag kan lova att jag inte kommer att göra er besviken.
Med vänlig hälsning
Jeanette Duracella Ekdal

  1. 25 januari, 2015
    Trackback from : wedding dj sydney
  2. 25 januari, 2015
    Trackback from : wedding dj gold coast

Kommentera

